Autoražotāju cīņa par prestižiem ātruma rekordiem sāk atgādināt laikus, kad konkurenti pat vienas dienas ietvaros mēģināja pārspēt cita uzstādītos pasaules rekordus. Šoreiz Koenigsegg neļāva Bugatti pietiekami ilgi izbaudīt pasaules ātruma rekordu 0-400-0 km/h disciplīnā, tikai dažas nedēļas vēlāk to pārspējot.
2017.gada 6.augustā tika uzstādīts iepriekšējais rekords ar Bugatti Chiron. Jau septembrī Dānijas lidlaukā Koenigsegg rūpnīcas testu pilots Niklass Lilja to pārspēja par 5,5 sekundēm. 4.novembrī Koenigsegg pārstāvji ieradās Nevadā, ASV, kur ne tikai šo rezultātu uzlaboja, bet uzreiz laboja 5 pasaules rekordus.
Zviedru pilots ar Koenigsegg Agera RS spēja no vietas paātrināties līdz 400 km/h un nobremzēt 33,29 sekundēs, kas ievērojami uzlabo iepriekš Bugatti uzrādītās 41,96 sekundes. Uzlabojums tika veikts, pateicoties straujākam paātrinājumam. Auto sasniedza 400 km/h 24 sekundēs (Bugatti to paveica 32,6 sek.). Tikmēr bremzēšana līdz pilnīgai apturēšanai abiem auto bija praktiski identiska – 9,29 sek.
Koenigsegg sarūgtināja Bugatti vēlreiz, labojot ātrāko maksimālo ātrumu sērijveida automobilim – 444,19 km/h. Iepriekšējais rekords tika uzstādīts ar Bugatti Veyron. Saskaņā ar noteikumiem, šis rādītājs tiek noteikts, aprēķinot divu braucienu vidējo ātrumu. Pirmajā ar Koenigsegg Agera RS tika uzrādīts 457,94 km/h, bet otrajā 436,44 km/h.
Ja Bugatti rekordi bija uzstādīti salīdzinoši nesen, tad Koenigsegg Agera RS uzstādītais ātrums 457,94 km/h laboja leģendāro rekordu, kurš bija palicis nepārspēts gandrīz 80 gadus. Iepriekšējo maksimālo ātrumu uz koplietošanas ceļiem bija uzrādījis Rūdolfs Karačiola 1938.gadā ar Mercedes-Benz W125 Rekordwagen – 432,7 km/h. Komplektā ar šo sasniegumu Koenigsegg Agera RS laboja arī R.Karačiolas uzstādītos ātruma rekordus 1 km un 1 jūdzes distancēs.
Foto: Steven Wade © Koenigsegg Automotive AB