McLaren un Airtons Senna – šāda kombinācija savulaik kļuva par vienu no efektīvākajām un panākumiem bagātākajām Formula 1 sacīkšu vēsturē. Šī kopējā sadarbība brazīliešu pilotam ļāva izcīnīt 3 pasaules čempiona titulus, bet komandai kļuva par veiksmīgāko posmu tās vēsturē. Simboliski, ka savu jaunāko un sportiskāko auto modeli McLaren nodēvēja par godu Airtonam Sennam.
Ja automobiļa dzinēja parametri (800 ZS un 800 Nm) vēl kādu nespēj pietiekami pārliecināt, tad salīdzinoši nelielais auto svars (tikai 1198kg) rada patiešām efektīgu veiktspējas kombināciju. Tādējādi Senna kļuvis par vieglāko kompānijas auto kopš leģendārā McLaren F1. Šāds svars panākts, būtiski samazinot svaru daudzām auto detaļām. Automobiļa sēdeklis sver tikai 8 kilogramus, priekšējais spārns – tikai 660 gramus. Inženieri centušies samazināt svaru ikvienā sīkākajā auto detaļā – izmainot pat skrūvju galvas formu, izdevies panākt to svara samazinājumu par trešdaļu.
McLaren Senna var pilnīgi legāli izmantot ikdienā, braucot pa koplietošanas ceļiem, tomēr tā īstā stihija ir sacīkšu trase. Var jau būt, ka atsevišķi konkurenti varēs lepoties ar straujāku paātrinājumu un lielāku maksimālo ātrumu, tomēr šādas priekšrocības var beigties jau pie pirmā trases pagrieziena. McLaren Senna būvēts tā, lai ikvienu pagriezienu spētu izbraukt maksimāli efektīvi, automobiļa aerodinamiskie risinājumi nav paredzēti tikai acu mielošanai. Aktīvie aerodinamiskie elementi taisnē palīdz samazināt gaisa pretestību, tikmēr pagriezienos tie palielina piespiedējspēku un panāk lielāku bremžu efektivitāti. Traucoties ar ātrumu 200 km/h, automobilis spēj pilnībā nobremzēt un apstāties 100 metru distancē.
Kā jebkurš superauto, arī McLaren Senna papildus ekskluzivitāte ir ierobežotais automobiļu skaits – paredzēts izgatavot tikai 500 eksemplārus. Automobiļa cena 850 tūkstošu eiro (750 tūkstošu britu mārciņu) apmērā nav šķērslis, visi eksemplāri jau ir rezervēti.
Foto: © McLaren Automotive Limited