Šogad Citroën atzīmē kompānijas dibināšanas gadsimta jubileju. Likumsakarīgi, ka, uzsākot jauno sezonu WRC čempionātā, autoražotāja komanda uzstādījusi augstākos mērķus – izcīnīt uzvaru. Kopš pievienošanās WRC 1998.gadā Citroën komanda bija izcīnījusi 99 uzvaras, un uzvaras izcīnīšana kādā no posmiem ļautu svinēt vēl vienu apaļo jubileju.
Iepriekšējās sezonas 13 posmos komandai tikai vienreiz izdevās baudīt triumfu, tādēļ šogad prognozes bija piesardzīgas. Tikmēr pozitīvais faktors bija braucēju sastāva atjaunošana – komandai pievienojās pēdējo sešu sezonu čempions Sebastjans Ožjē ar stūrmani Džulijenu Ingrasiju, kuri pērn brauca ar Ford automobili, kā arī Esapekka Lappi un Janne Ferms, kuri iepriekš divas sezonas aizvadīja Toyota sastāvā.
Jau WRC 2019.gada sezonas pirmais posms – Montekarlo rallijs sniedza Citroën komandai cerēto rezultātu. 1.vietu izcīnīja Sebastjans Ožjē, tādējādi gūstot komandai 100.uzvaru tās vēsturē. Rallija izskaņā rezultāts vēl varēja mainīties, jo akseleratora sensora problēmu dēļ S.Ožjē automobilis sacīkstes varēja arī nebeigt vispār. Tomēr S.Ožjē izdevās nosargāt savu pozīciju, noturot Tjerī Nevilu ar Hyundai minimālā atstatumā. Otrajā pozīcijā finišējušais T.Nevils atpalika no uzvarētāja tikai 2,2 sekundes, kas šo finišu padarīja par ciešāko Montekarlo rallija vēsturē. Trešais finišēja Ots Tenaks ar Toyota.
Citroën komandas 100.uzvara nebija vienīgais panākums, ko Sebastjans Ožjē šodien ierakstīja rallija vēsturē. Šī bija viņa sestā uzvara pēc kārtas Montekarlo rallijā. Ja pieskaita vēl viņa uzvaru 2009.gadā, kad Montekarlo rallijs notika IRC čempionāta ietvaros, viņa uzvaru skaits Montekarlo sasniedz 7 – tik pat, cik līdzšinējam panākumu līderim Sebastjanam Lēbam. Vēl īpašāku šo sasniegumu dara fakts, ka to S.Ožjē izdevies panākt ar 4 dažādu ražotāju automobiļiem – Peugeot, Volkswagen, Ford un Citroën. Tādējādi S.Ožjē atkārtojis leģendārā Valtera Rērla panākumu, kurš Montekarlo rallijā spēja uzvarēt ar Fiat, Opel, Lancia un Audi.
Foto: © Citroën Racing