Formula E sestās sezonas 3.posms risinājās Čīles galvaspilsētā Santjago. Pērn šo sacīkšu laikā gaisa temperatūra sasniedza 38 grādus, un arī šogad tā lika komandu pārstāvjiem pastiprināti sargāt formulu akumulatoru baterijas no pārkaršanas. Pilotiem papildus izaicinājumu radīja mainīgais trases segums, kas atsevisķās vietās veidots no asfalta, bet citās – no betona. Spraiga cīņa par pozīcijām risinājās jau kvalifikācijā, kas, saskaņā ar noteikumiem, sastāv no grupu kvalifikācijas (6piloti katrā) un “Super Pole” sesijas, kurā tiek noskaidrotas pirmās 6 starta pozīcijas. Pirmajā kvalifikācijas grupā neveiksmīgi savu apli izbrauca pieredzējušais Lukass di Grasi (Audi) – brazīlietis izslīdēja un zaudēja 20 sekundes. Vēl vairāk nepaveicās Oliveram Roulendam (Nissan), kurš izslīdot vēl arī sasita savu formulu. Ātrākais no pirmās grupas bija Stofels Vandūrns (Mercedes).

Nissan e.Dams, foto:© Nissan

Edoardo Mortara (Venturi) un Niks de Vrīss (Mercedes) no otrās grupas par dažām sekundes tūkstošdaļām spēja uzlabot Vandūrna laiku, tikmēr pārliecinoši ātrākais bija Mičs Evanss (Jaguar), kurš trešajā kvalifikācijas grupā pārspēja Mortaras laiku par vairāk kā 0,6 sekundēm. Ātrāk par Mortaru savu apli veica arī Maksimiljans Ginters (BMW) un Paskāls Verleins (Mahindra). Ceturtās grupas piloti nepārspēja Evansa uzrādīto laiku, tomēr puse no viņiem – Sebastjens Buemī (Nissan), Felipe Massa (Venturi) un Olivers Turvejs (NIO) spēja tikt ātrāko sešiniekā un attiecīgi Super Pole sesijā.

S.Buemī, Nissan e.Dams, foto:© Nissan

Super Pole sesijā Verleins un Masa spēja uzrādīt līdz sekundes tūkstošdaļai identisku apļa laiku, tikmēr Ginters par viņiem abiem bija pussekundi ātrāks. Vācietim tomēr neizdevās iegūt 1.starta pozīciju, jo arī Super Pole sesijā nepārspēts palika Evanss, nobraucot apli 0,275 sekundes ātrāk par tuvāko sekotāju. Pirmā starta pozīcija deva Evansam 3 papildus bonusa punktus sacīkstē. Gintera komandas biedrs, pirmo divu sezonas sacīkšu kvalifikāciju uzvarētājs Aleksandrs Simss (BMW) startēja tikai no 15.pozīcijas.

Formula E Santjago E-Prix, foto:© BMW AG

Čempionāta līderim Simsam sacīkstes beidzās jau neilgi pēc starta – pēc sadursmes ar konkurentiem un trases aizsargbarjerām viņš bija spiests izstāties. Sarūgtinājumu nācās piedzīvot Venturi komandai, kuras piloti startēja augstās pozīcijās. Mortara, cenšoties apsteigt Masu, pārāk tālu izspieda komandas biedru līkuma ārmalā. Masa, lai izvairītos no sadursmes, bija spiests gandrīz apstāties, kas ļāva abiem DS TECHEETAH pilotiem viņu apsteigt. Mortara drīz vien sāka strauji zaudēt pozīcijas un izstājās.

DS TECHEETAH, kas Santjago posmā svinēja savu 50.sacīksti čempionātā, bija apņēmības pilni izcīnīt uzvaru jubilejas sacīkstē. Pilotu ātrums sacīkstēs lika domāt, ka šis mērķis tiks sasniegts. Tomēr iepriekšējo divu sezonu čempionam Verņē cīnīties par uzvaru liedza formulas bojājums – pēc sadursmes prieksējā kreisā riteņa pārsegs atdalījās no antispārna un sāka berzties gar riteni. Pilots, kurš tobrīd brauca 3.vietā, mēģināja saglabāt savas pozīcijas, vēl pāris apļus braucot ar kūpošu riteni, tomēr bija spiests sacīksti beigt boksos.

Formula E Santjago E-Prix, foto:© Nissan

Izmantojot “Attack mode” režīmu, kas uz brīdi ļauj palielināt automobiļa jaudu par 25 kW, Ginters apdzina sākotnējo sacīkstes līderi Evansu, kuram strauji sāka tuvoties arī DS TECHEETAH pilots Antonio Fēlikss da Kosta. Portugāļu braucēja ātrums ļāva viņam ne tikai apsteigt Evansu, bet arī izvirzīties sacīkstes vadībā. Tiesa gan, apsteidzot Ginteru, da Kosta centās iespraukties pagrieziena iekšmalā un nedaudz pastūma sāncenša automobili. Jaunais vācu braucējs tomēr spēja tikt galā ar spriedzi un neizdarīja neapdomīgus manevrus. Sacīkstes izskaņā da Kostas formula sāka pārkarst, un Ginters pēdējā aplī spēja atkarot savu līderpozīciju.

Gintera un da Kostas dueli varēja nosaukt par principiālu. Izcīnot uzvaru, Ginters kļuva par jaunāko Formula E sacīkstes uzvarētāju, šajā titulā nomainot da Kostu. Turklāt vācietis pirms šīs sezonas BMW i Andretti Motorsport komandas sastāvā bija ieguvis tieši da Kostas vietu.

S.Buemī, Nissan e.Dams, foto:© Nissan

Kvalifikācijas neveiksminieks di Grassi spēja pakāpties no 22.pozīcijas startā līdz 7.vietai finišā un iegūt 6 punktus. Tikmēr viens no visu laiku sekmigākajiem Formula E braucējiem Sebastjens Buemī tā arī nespēja izrāpties no šīs sezonas nelaimju bedres – viņš finiša līniju šķērsoja 7.pozīcijā, taču piešķirtās soda sekundes protokolā viņam ļāva ieņemt tikai 13.vietu. Tādējādi pirmos trijos posmos Formula E otrās sezonas čempions un trīskārtējais vicečempions pagaidām ir bez punktiem. Arī Buemī komandas biedrs Roulends neguva punktus – lai arī viņš uzrādīja ātrāko apļa laiku (1 papildus punkts), šo bonusu viņam neizdevās iegūt, jo tas tiek piešķirts tikai pirmajā desmitniekā finišējošiem braucējiem, bet Roulends tika klasificēts 17.pozīcijā.

Formula E Santjago E-Prix, foto:© Daimler AG

Stabilu sacīksti aizvadīja abi Mercedes-Benz EQ komandas braucēji de Vrīss un Vandūrns, finišējot 5. un 6. pozīcijā. Vandūrnam šis rezultāts ļāva izviezīties vadībā čempionāta kopvērtējumā pilotu ieskaitē. Tikmēr komandu ieskaitē abu pilotu izcīnītie punkti nebija pietiekami, lai Mercedes-Benz EQ saglabātu līderpozīciju, kuru, pateicoties Gintera uzvarai, šobrīd ieņēmusi BMW i Andretti Motorsport.

Formula E Santjago E-Prix, foto:© BMW AG
Poz.BraucējsKomandaLaiksPunkti
1M.Ginters BMW i Andretti Motorsport 46:11.511 25
2A.F.da Kosta DS Techeetah + 2.067 18
3M.Evanss Panasonic Jaguar Racing + 5.119 19*
4P.Verleins Mahindra Racing + 7.050 12
5N.de Vrīss Mercedes-Benz EQ Formula E Team + 9.883 10
6S.Vandūrns Mercedes-Benz EQ Formula E Team + 11.237 8
7L.di Grassi Audi Sport ABT Schaeffler + 14.437 6
8Dž.Kalado Panasonic Jaguar Racing + 18.255 4
9F.Massa ROKiT Venturi Racing + 20.430 2
10S.Bērds Envision Virgin Racing + 21.780 2**
11O.Turvejs NIO 333 FE Team + 27.778 0
12N.Millers Geox Dragon + 33.786 0
13S.Buemī Nissan e.Dams + 43.257 0
14D.Abts Audi Sport ABT Schaeffler + 47.198 0
15R.Frinss Envision Virgin Racing + 1 aplis 0
16K.Ma NIO 333 FE Team + 1 aplis 0
17O.Roulends Nissan e.Dams + 4 apļi 0
nfŽ.d’Ambrozio Mahindra Racing X0
nfB.Hārtlijs Geox Dragon X0
nfŽ.Ē.Verņē DS Techeetah X0
nfE.Mortara ROKiT Venturi Racing X0
nfA.Loterers TAG Heuer Porsche Formula E Team X0
nfA.Simss BMW i Andretti Motorsport X0
nfN.Jani TAG Heuer Porsche Formula E Team X0

*- papildus 3 punkti par 1.starta pozīciju

**- papildus 1 punkts par ātrāko apļa laiku sacīkstēs

Previous articleKarloss Saincs triumfē Dakāras rallijā
Next articleDžensonam Batonam 40