Autosporta pasaule atvadās no sacīkšu leģendas – 70 gadu vecumā mūžībā devies trīskārtējais Formula 1 pasaules čempions Nikijs Lauda.

Savos sacīkšu karjeras pirmsākumos austrietis bija spiests apmaksāt savus startus, ņemot aizdevumu bankā. Laudas reputācija drīz vien spēja viņam nodrošināt vietu Ferrari komandā un algu, kas dzēsa viņa kredītsaistības. Ar Laudas ienākšanu komandā sākās Ferrari komandas atdzimšana no desmit gadus ilgās stagnācijas. Jau savā debijas sacīkstē Ferrari komandā 1974.gada Argentīnas GP Lauda spēja finišēt 2.pozīcijā, bet nākamajā gadā pārliecinoši triumfēt čempionāta kopvērtējumā.

1976.gada sezonas pirmajā pusē Lauda bija iekrājis pamatīgu punktu pārsvaru, un šķita, ka nākamais čempiona tituls austrietim jau kabatā. Tomēr Vācijas GP viņš avarēja un gandrīz gāja bojā. Viņa sacīkšu automobilis aizdegās, un braucējs guva nopietnus apdegumus. Neskatoties uz nopietnajām traumām, pusotru mēnesi vēlāk Lauda atgriezās sacīkstēs ar 4.vietu Itālijas GP. Sezonas pēdējā sacīkstē Japānā stipra lietus apstākļos Lauda izlēma izstāties, ļaujot Džeimsam Hantam tikai ar 1 punkta pārsvaru izcīnīt čempiona titulu. Laudas sacīkšu karjera un episkā cīņa ar Hantu 1976.gada sezonā lieliski attēlota Rona Hovarda filmā “Rush”.

Savu otro čempiona titulu Lauda pārliecinoši ieguva 1997.gadā, bet 1984.gadā ar McLaren kļuva par trīskārtējo čempionu. Pēc sacīkšu braucēja karjeras beigām austrietis darbojās aviācijas biznesā, tomēr arī Formula 1 sacīkstēs bija biežs viesis. Kopš 2012.gada Laudas vārds saistīts ar Mercedes-Benz Grand Prix komandu, kurā austrietim piederēja 10% akciju. Lauda kā komandas padomnieks bijis klāt pēdējo gadu Mercedes-Benz triumfiem Formula 1 čempionātos.

Talantīgs sacīkšu braucējs un spilgta personība – Nikijs Lauda. Labākais veids, kā atcerēties šo autosporta zvaigzni ir vēlreiz noskatīties mākslas filmu “Rush”. Daudz, daudz emociju…

Foto: © Daimler

Previous articleYoungtimer Rally sezonu atklās 5. maijā pie Arēnas Rīga
Next articleRIČARDS SĪMENS – Hitlera mīļākais britu pilots